Η εταιρική ταυτότητα είναι ήσσονος σημασίας;

Η αίσθηση εμπιστοσύνης αλλά και η πρώτη εντύπωση από την οπτική επαφή με το λογότυπο σας, είναι αυτά που θα τραβήξουν την προσοχή ενός υποψήφιου πελάτη στην εταιρεία σας, αυτό σε γενικές γραμμές είναι η εταιρική ταυτότητα.

Είναι το πρώτο βήμα για να κάνει έναν άνθρωπο να μπει στο κατάστημά σας ή να ενημερωθεί για την εταιρεία σας.

Ο ίδιος κανόνας ισχύει και στο μάρκετινγκ.

Αν η εταιρική σας ταυτότητα είναι στρατηγικά σχεδιασμένη και το πρόγραμμα επικοινωνίας στηρίζεται στην εταιρική ταυτότητα, τότε ο υποψήφιος πελάτης θα το αντιληφθεί όπως ακριβώς το «περνάτε»

Άρα η εταιρική ταυτότητα είναι ήσσονος σημασίας για την πορεία μιας εταιρείας.  Στο χέρι σας είναι αν θέλετε να δώσετε προστιθέμενη αξία στα προϊόντα σας και να κάνετε το κοινό να σας εμπιστευθεί.

Το πώς αντιλαμβάνεται ο δυνητικός πελάτης τις προσφορές ή τις υπηρεσίες σας ή την εταιρεία σας σχετίζεται στενά με την εταιρική σας ταυτότητα. Εάν αυτή είναι στρατηγικά και οπτικά καλά σχεδιασμένη, μπορεί να προσφέρει τεράστια προστιθέμενη αξία.

Αλλά τώρα ερχόμαστε στα βασικά ερωτήματα: Πόσο κοστίζει ο επαγγελματικός σχεδιασμός της εταιρικής ταυτότητας; Πόσα χρήματα πρέπει να δώσει κάποιος ώστε να έχει το θεμιτό αποτέλεσμα.

Εκτός από το πλαίσιο τιμών, σε αυτό το άρθρο, θέλουμε επίσης να διευκρινίσουμε άλλες ερωτήσεις σχετικά με την εταιρική ταυτότητα και τι πραγματικά συνεπάγεται αυτό.

 

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε

 

Τι είναι η εταιρική ταυτότητα

 

Τι είναι η εταιρική ταυτότητα

Στις κάποιες περιπτώσεις ο κόσμος αντιλαμβάνεται την γραφιστική απεικόνιση ή οπτική ταυτότητα μιας εταιρείας ή μιας φίρμας.  Ο ρόλος της είναι να προετοιμάσει και να δημιουργήσει δεσμούς με το κοινό αλλά και με τους υπαλλήλους και συνεργάτες της.

 

Σχεδιασμός Εταιρικής Ταυτότητας

Όταν σχεδιάζετε μια νέα εταιρεία ή brand, δεν είναι δυνατό να αποφευχθεί ο σχεδιασμός αυτός. Η Εταιρική ταυτότητα είναι το κάτι παραπάνω από ένα απλό σχεδιασμό λογοτύπου. Είναι αυτό που στην ουσία αποκαλύπτει το ποια, τι και που αποσκοπεί μια εταιρεία. Είναι δηλαδή η βασική της εικόνα.

Δεν είναι όμως κάτι που μπορεί να αποδώσει κάποιος που βρίσκεται έξω από την εταιρεία και μάλιστα να το αποδώσει στη τύχη, χωρίς καν να ενημερωθεί σε βάθος σχετικά με την εταιρεία ή το brand που πρόκειται να σχεδιάσει.  Όλα προκύπτουν από το εσωτερικό της εν λόγω εταιρείας. Ο σχεδιασμός της εταιρικής ταυτότητας θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της, τις αξίες, το όραμα και τις αρχές της.

 

Διαβάστε επίσης: Έξυπνες κινήσεις μάρκετινγκ για μικρές επιχειρήσεις

 

Αυτά τα στοιχεία είναι που συνθέτουν μια εταιρική ταυτότητα.

Όταν λοιπόν βλέπουμε μια επωνυμία, η εταιρική ταυτότητα ακολουθεί όλα τα παραπάνω.

Η εμφάνιση της επωνυμίας καθορίζεται επομένως από την εταιρική ταυτότητα και υλοποιείται οπτικά από τον σχεδιασμό της.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός της ταυτότητας μιας εταιρείας είναι μια διαρκής διαδικασία συνεχούς ανανέωσης και ενημέρωσης.  Μην ξεχνάτε ότι, άλλα ίσχυαν προ 10ετίας στο κόσμο της αγοράς και άλλα ισχύουν σήμερα.  Δείτε για παράδειγμα, την διαφορά των κοινωνικών δικτύων τότε και τώρα. Τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών τότε και τώρα κλπ..

Ακόμα, ακόμα και το κοινό που είχατε στόχευση τότε, τώρα έχει αλλάξει σε συντριπτικό ποσοστό.  Θέλει τελείως διαφορετικό τρόπο προσέγγισης.  Είναι λοιπόν μια συνεχής διαδικασία προσαρμογής και αλλαγών.

 

σχεδιασμος λογοτυπου

 

 

Τι περιλαμβάνει η εταιρική ταυτότητα

Για να πούμε ότι θα είμαστε «μέσα στα πράγματα», οι οδηγίες εταιρικού σχεδιασμού συνήθως καταγράφονται σε ένα εγχειρίδιο (manual), το οποίο είναι επίσης γνωστό ως οδηγός στυλ. Όταν συμβαίνουν αλλαγές, αυτό ενημερώνεται και προσαρμόζεται.

 

Εκεί μπορούν να οριστούν οι ακόλουθες κατηγορίες οπτικής υλοποίησης:

Σχεδιασμός λογότυπου: Πώς σχεδιάζεται το λογότυπο και σε ποια σχέση πρέπει να εμφανίζεται με άλλα σχεδιαστικά στοιχεία.

Σλόγκαν: Εάν υπάρχει ένα σλόγκαν, η εμφάνιση καταγράφεται (χρώμα, γραμματοσειρά, μέγεθος κ.λπ.).

Γραμματοσειρά: Η εταιρική σχεδίαση περιλαμβάνει επίσης ομοιόμορφη γραμματοσειρά, π.χ. για τον ιστότοπο, e-mail, φυλλάδια.

Χρωματικός συνδυασμός: Μέρος του εταιρικού σχεδιασμού είναι ο ορισμός ενός χρωματικού συνδυασμού που θα χρησιμοποιηθεί.

Υλικά: Εάν τα μέσα εκτύπωσης δεν πρέπει να παραμείνουν έξω (Γιγαντοαφίσες, ταμπέλες, κλπ., η επιλογή των υλικών φυσικά παίζει επίσης ρόλο στον εταιρικό σχεδιασμό.

 

Διαβάστε επίσης: Γιατί πρέπει να πεις μια ιστορία μέσα από την επωνυμία

 

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο εταιρικός σχεδιασμός;

Ο εταιρικός σχεδιασμός είναι ζωτικής σημασίας, διότι είναι ο τρόπος για το πώς θα φαίνεται η εταιρεία ή η επωνυμία σας στους πιθανούς πελάτες.

Το πως θα είναι η εμφάνιση από την επαγγελματική κάρτα, στον ιστότοπο κλπ., όχι μόνο δημιουργεί αξία αναγνώρισης αλλά εκπέμπει και επαγγελματισμό. Η καθαρή εμφάνιση, η οποία τηρεί επακριβώς τις οδηγίες σχεδιασμού, δημιουργεί επίσης εμπιστοσύνη μεταξύ των υπαρχόντων πελατών.

Η σταθερή εμφάνιση σημαίνει ασφάλεια και συνέχεια . Σηματοδοτεί στους πελάτες ότι εξακολουθούν να έχουν να κάνουν με την ίδια επωνυμία με την οποία είχαν καλές εμπειρίες στο παρελθόν.

Ένας επιτυχημένος εταιρικός σχεδιασμός δεν εξασφαλίζει μόνο αξία αναγνώρισης αλλά και επιτυχημένη προβολή γενικότερα.

Μια άλλη πτυχή εδώ, είναι επίσης η δυνατότητα να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό μέσω ενός εκλεπτυσμένου σχεδιασμού. Θα πρέπει να δώσετε στην επωνυμία σας έναν χαρακτήρα που την κάνει ξεχωριστή.

Αλήθεια, ποιος δεν θα ήθελε η εταιρεία του να ξεχωρίζει και ο καταναλωτής να την αναγνωρίζει αμέσως από την εταιρική της ταυτότητα;

 

Κόστος σχεδιασμού εταιρικής ταυτότητας

Το ερώτημα πόσο κοστίζει ο καλός σχεδιασμός δεν είναι εύκολο να απαντηθεί, και ειδικά όχι με γενικό τρόπο. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που παίζουν ρόλο, όπως το εύρος των υπηρεσιών, ο χρόνος που απαιτείται και τα δικαιώματα χρήσης (ναι υπάρχουν και αυτά).

Ένα άλλο κριτήριο είναι το που θα αναθέσετε την εργασία σχεδίασης.

Σε μια διαδικτυακή υπηρεσία στο διαδίκτυο, σε ελεύθερο επαγγελματία ή σε μία έμπειρη εταιρεία branding.

Για παράδειγμα, οι τιμές για τη δημιουργία ενός λογότυπου ξεκινούν από 100€, αλλά μπορούν επίσης να φτάσουν και τετραψήφια ή πενταψήφια νούμερα, ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας ή των απαιτήσεων.

 

 

Τιμές Σχεδιασμού Λογότυπου

Ας μείνουμε πρώτα στον σχεδιασμό ενός λογότυπου όταν στραφούμε στο κόστος. Μια επιχείρηση startup ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας σίγουρα δεν θα μπορεί να πληρώσει τεράστια ποσά. Ένα επαγγελματικό και πολύ καλά μελετημένο λογότυπο μπορεί να δημιουργηθεί μόνο με μερικές εκατοντάδες ευρώ, συνήθως από 150 – 600 ευρώ.

Σε αυτές τις τιμές συνήθως, δεν έχετε όλα τα δικαιώματα χρήσης, θα πρέπει οπωσδήποτε να συζητήσετε σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης του λογοτύπου ώστε να έχετε μια ολοκληρωμένη χρέωση από τον δημιουργό.

Tip: Μην ξεχάσετε να ζητήσετε εγγράφως την παραχώρηση δικαιωμάτων χρήσης, ώστε να διασφαλίσετε την εταιρεία σας στο μέλλον.

Αυτό θα σας δώσει και την ευχέρεια της τελικής απόφασης, σχετικά με το τι μπορείτε να κάνετε και που να το χρησιμοποιήσετε.

 

Για μεγαλύτερες εταιρείες, όπου το λογότυπο αποτελεί μέρος μιας εκτεταμένης σχεδιαστικής ιδέας, η τιμή θα είναι σαφώς υψηλότερη. Σε γενικές γραμμές, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε τρεις επιλογές όσον αφορά το σχεδιασμό λογότυπου:

 

  1. Ηλεκτρονικοί δημιουργοί λογότυπων : υπάρχουν πλατφόρμες στο διαδίκτυο που δημιουργούν ένα λογότυπο για μόλις 100 €. Λόγω του χαμηλού κόστους, ο όγκος της εργασίας που απαιτείται για τη δημιουργία του λογότυπου μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο: Συχνά, τα ήδη υπάρχοντα πρότυπα τροποποιούνται, πράγμα που σημαίνει ότι η ατομικότητα δεν είναι εγγυημένη. Οι ηλεκτρονικές γεννήτριες λογότυπων μπορεί να είναι πολύ ικανοποιητικές, αλλά μπορεί επίσης να είναι πολύ απογοητευτικές. Εδώ είναι αμφίβολο αν τα χρήματα είναι καλά επενδυμένα.
  2. Γραφίστες (ελεύθεροι επαγγελματίες) : Με ελεύθερους γραφίστες (που γνωρίζουν τι κάνουν), οι τιμές για τη δημιουργία λογότυπου ξεκινούν από περίπου 200€. Εκ των προτέρων συζητούνται οι επιθυμίες, οι ιδέες και οι στόχοι ώστε ο ελεύθερος επαγγελματίας να σχεδιάσει ένα κατάλληλο λογότυπο βάσει αυτών. Οι έμπειροι γραφίστες περιλαμβάνουν οδηγούς στυλ του εταιρικού σχεδιασμού και στην περίπτωση αυτή η τιμή ανεβαίνει ανάλογα με τους χρόνους που απαιτούνται για την ολοκλήρωση.
  3. Δημιουργικές Εταιρείες (branding): Τα επαγγελματικά γραφεία συνήθως προχωρούν αρκετά βήματα παραπέρα και περιλαμβάνουν ανάλυση αγοράς και έρευνα για τους ανταγωνιστές στη δουλειά τους. Οι τιμές για τη δημιουργία ενός λογότυπου δεν έχουν ταβάνι αλλά αν θέλετε ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα, τότε θα πρέπει να αποταθείτε εκεί. Μη φοβηθείτε να συζητήσετε το κόστος.  Ακόμα και να τους πείτε το οικονομικό «ταβάνι» που αντέχεται να πληρώσετε, πάντα βρίσκονται λύσεις όταν οι εταιρείες γνωρίζουν από την αρχή τις δυνατότητές σας

Ορίστε ένα budget (που μπορείτε να το πληρώσετε αγόγγυστα), βάλτε ως γνώμονα ότι η εταιρική ταυτότητα είναι το Α και το Ω μιας επιχείρησης που θέλει να έχει μέλλον και αποφασίστε!

 

Χρειάζεστε νέο λογότυπο για την εταιρείας σας;

Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας ΕΔΩ

 

Ποσο κοστίζει η εταιρική ταυτότητα

 

Κόστος ολοκληρωμένης εταιρικής ταυτότητας

Εάν θέλετε να σχεδιάσετε περισσότερα από ένα λογότυπο, αλλά μια ποιο ολόκληρη την οπτική σας ταυτότητα, αυτό φυσικά θα συνεπάγεται με κάπως μεγαλύτερο κόστος. Για να αντιληφθείτε το μέγεθος των τιμών δείτε τα ποιο κάτω παραδείγματα.

Εάν απευθυνθείτε σε ένα μια εταιρεία branding ως start-up και θέλετε ένα επαγγελματικά δημιουργημένο αλλά περιορισμένης έκτασης εταιρικό σχέδιο με λογότυπο, τότε θα περιμένετε πολύ καλά αποτελέσματα με κόστος από 700€ – 2.000€ .

 

Εάν θα έπρεπε να είναι ποιο ολοκληρωμένο και θέλετε να έχετε επαγγελματικές κάρτες, φυλλάδια και πρότυπα τιμολογίων σχεδιασμένα για μια μικρή ή μεσαία εταιρεία καθώς και μοτίβα εικόνων για να διαλέξετε, μπορείτε να περιμένετε ένα εύρος τιμών μεταξύ 1.500 € και 3.500€ .

 

Εάν θέλετε το πλήρες πρόγραμμα για μια μικρή, μεσαία ή μεγαλύτερη εταιρεία όπου ο εταιρικός σχεδιασμός χρειάζεται μια σημαντική αναμόρφωση, θα έχετε να κάνετε με ένα κόστος που ξεκινά από τα 5.000 € . Σε αυτήν την τιμή, μπορείτε να περιμένετε να συμπεριλάβετε ανάπτυξη λογότυπου και σλόγκαν, ολόκληρο τον εταιρικό σχεδιασμό, διαφημιστικό υλικό και ένα εγχειρίδιο οδηγού στυλ.

 

Χρειάζεστε εταιρική ταυτότητα για την εταιρείας σας;

Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας ΕΔΩ

 

Συμπέρασμα

Η δουλειά για τον σχεδιασμό λογοτύπου μπορεί να γίνει σίγουρα από ένα γραφίστα ή μια εταιρεία, είναι θέμα επιλογής. Καθώς οι διαφορές τιμών πολλές φορές είναι και υποκειμενικές, λόγω ποιότητας, εμπειρίας, ελέγχου.

Αν  είστε από τους επιχειρηματίες που αναζητούν το καλύτερο αποτέλεσμα για την εταιρεία που θέλετε να δημιουργήσετε ή να αναμορφώσετε σε μια νέα σωστή βάση. Τότε θα χρειαστείτε μια ολοκληρωμένη και έμπειρη εταιρεία branding.  Που θα μπορεί να σας καλύψει σε βάθος και να σας παραδώσει όλο το σχεδιασμό μιας εταιρικής ταυτότητας αλλά και την στρατηγική επικοινωνίας της.

Όσον αφορά τον προϋπολογισμό, όλα εξαρτώνται από το εύρος της εργασίας και τις ιδέες σας. Ωστόσο, δεδομένου ότι διακυβεύεται ο χαρακτήρας της επωνυμίας σας, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αξίζει να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα εάν λάβετε εργασία υψηλής ποιότητας σε αντάλλαγμα.

 

Για τυχόν ερωτήματα που θα σας γεννηθούν μην διστάσετε να επικοινωνήσετε, μέσω των σχολιασμών παρακάτω ή της φόρμας επικοινωνίας ΕΔΩ.

close
Γεια σας!
Είναι χαρά μας να σας γνωρίζουμε.

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε μήνα.

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

52 + = 58