Διαφήμιση με... άποψη!

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
AllMarketingSocial Media Management

5 Συμβουλές για την διαχείριση των social media

Στήσατε την επιχείρησής σας, καλώς ήρθατε στο κόσμο του επιχειρεί.  Τώρα βέβαια θα προβληματίζεστε πως θα κάνετε την επιχείρησή σας γνωστή στο κοινό μέσω των social media.

Εύλογο ερώτημα, καθώς ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και εσείς δεν είστε ειδικοί στα social media.  Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα σας βοηθήσω να κάνετε ένα ικανοποιητικό ξεκίνημα και θα σας προτείνω ποια (Δωρεάν) εργαλεία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώστε να έχετε μια σαφή εικόνα των αποτελεσμάτων.

 

social media network marketing

 

Γιατί τα social media είναι πολύ σημαντικά για την επιχείρησή σας

Αν δεν έχετε αρκετό budget για να επενδύσετε στην προβολή της νέας σας επιχείρησης και θέλετε να την γνωστοποιήσετε με ελάχιστο κόστος.

Αυτός είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος που θα πρέπει να σας κάνει να ασχοληθείτε σοβαρά με τα κοινωνικά δίκτυα.

Το μεγάλο κόστος βέβαια έρχεται στο χρόνο και τον κόπο που θα πρέπει να αφιερώσετε προκειμένου να ετοιμάσετε περιεχόμενο (κείμενα – εικαστικά) για να έχετε σοβαρή παρουσία.

Πάντως μην σας πιάνει πανικός, για το περιεχόμενο των social media χρειάζονται ελάχιστα εργαλεία, πολύ μεράκι και φυσικά καλοδουλεμένη στρατηγική.

Tip: Η Καλύτερη λύση σχεδιασμού στρατηγικής είναι η ανάθεση σε έναν επαγγελματία του marketing. Το κόστος δεν είναι μεγάλο και μετά θα μπορείτε να «τρέξετε» σχετικά ευκολότερα και ποιο στοχευμένα.

 

Ένας άλλος λόγος που θα πρέπει να έχει παρουσία, μία μικρή ή νέα επιχείρηση, στα κοινωνικά δίκτυα είναι η κατανόηση του κοινού.  Μπορείτε να βγάλετε συμπεράσματα με μια ματιά για το τι σκέφτεται το κοινό για εσάς.  Το πόσο γνωστή είναι η φίρμα σας σε δυνητικούς πελάτες, και κυρίως, τι αρέσει στο κοινό σας.

Ποια είναι τα θέλω του (κοινού) και πως μπορείτε να το κατακτήσετε.

 

Αποφασίστε Έγκαιρα!

Σκεφτείτε και αποφασίστε τι θέλετε να πετύχετε στα social media:

  • Να προσελκύστε περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σας και να δημιουργήσετε δυνητικούς πελάτες;
  • Να προωθήσετέ προϊόντα και υπηρεσίες;
  • Να οργανώσετε μια ομάδα ενδιαφέροντος;
  • Να συνδεθείτε και να μάθετε από το κοινό-στόχο σας;

Κατά βάση θα πρέπει να επιλέξετε ένα στόχο τι φορά, μέχρι τουλάχιστον να αισθάνεστε άνετοι με τα κανάλια αυτά.

Αφού λοιπόν αποφασίσετε το στόχο, τότε μπορείτε να ξεκινήσετε. 

Η στρατηγική για την προώθηση της επιχείρησης να ξέρετε ότι δεν αλλάζει και πολύ από μια μεσαία ή μεγάλη επιχείρηση.  Σε όλα τα μεγέθη επιχειρήσεων χρειάζονται οι ίδιες ακολουθίες.

  1. Συνέπεια
  2. Παρακολούθηση
  3. Ανάλυση
  4. Βελτιστοποίηση
  5. Μέτρηση αποδόσεων

 

 

social media marketing

 

  1. Να είστε συνεπείς.

Αυτό που πρέπει να τηρήσετε, όταν ξεκινήσετε την παρουσία σας στα social media, είναι να είστε συνεπείς.

Πολύ συχνά οι επιχειρήσεις κουράζονται και αποθαρρύνονται, εάν δεν δουν αποτελέσματα μέσα σε λίγες εβδομάδες. Αυτό είναι το μεγάλο τους λάθος. Η αλήθεια είναι ότι η ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι αργή, αλλά όπως τα περισσότερα πράγματα, αν παραμείνετε συνεπείς, θα έχετε σίγουρα αποτελέσματα.

Τι σημαίνει όμως το να είστε συνεπείς;

Σημαίνει ότι θα πρέπει να δημοσιεύετε πάντα υψηλής ποιότητας περιεχόμενο (Content Marketing) και oι δημοσιεύσεις να είναι σε τακτική βάση. Υπολογίστε να δημοσιεύεται περιεχόμενο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Τι θα κερδίσετε από αυτό;

Το πρώτο που θα πρέπει να σκεφτείτε είναι ότι, όταν ένας χρήστης επισκέπτεται το προφίλ σας θέλετε να έχει μια σαφή εικόνα της επιχείρησής σας.

Εάν έχετε ελάχιστο έως καθόλου περιεχόμενο, οι χρήστες θα χάσουν γρήγορα το ενδιαφέρον τους και θα φύγουν.

Άρα η συχνές αναρτήσεις και το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας είναι αυτό που θα κρατήσει πιστούς τους επισκέπτες και λίγο πολύ θα περιμένουν την επόμενη ανάρτηση σε συγκεκριμένο χρόνο.

Τα social media είναι τα μέσα που μπορείτε να πείτε μια ιστορία και να την συνδέσετε με την επιχείρησή σας. Αυτό είναι και ο κανόνας περιεχομένου υψηλής ποιότητας, όσο αφορά το γραπτό λόγο.

 

Για παράδειγμα

Ας υποθέσουμε ότι έχετε μια επιχείρηση τυποποίησης λαδιού και θέλετε να κάνετε μία ανάρτηση για το λάδι που διαθέτετε.

Θα ήταν ανώφελο να ποστάρετε συνεχώς μόνο τα προϊόντα σας και να λέτε πόσο καλά είναι.  Αυτό δεν λέει τίποτα στο κοινό,  εκτός της κακής εικόνας που θα έχει για την επιχείρησή σας, το κοινό σας θα κουραστεί γρήγορα και θα φύγει χωρίς να μπορείτε να το επαναφέρετε εύκολα.

Αν όμως του παρουσιάσετε μια ιστορία της περιοχής και αναφερθείτε στην διαδικασία της καλλιέργειας ή της συγκομιδής καθώς και την διαδικασία τυποποίησης, τότε θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον. Έτσι θα προσελκύσετε το κοινό που στοχεύετε.

Tip: για να είναι ποιοτική μια σελίδα στα social media, εν προκειμένω η δική σας, κάντε 3 – 5 αναρτήσεις ιστοριών και 1-2 προϊόντων σε σταθερή βάση.

 

social media analysis

 

  1. Παρακολούθηση κοινού & περιεχομένου

Παρακολουθήστε στενά τις αντιδράσεις του κοινού στις αναρτήσεις σας, πως και πόσο αντιδρά (like, κοινοποιήσεις, σχολιασμοί).

Μελετήστε ποιου τύπου αναρτήσεις είναι εκείνες που έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα και οριοθετήστε τη στρατηγική σας.  Το περιεχόμενο που έχει τις μεγαλύτερες θετικές αντιδράσεις είναι ο πυλώνας του που θα κινηθείτε.

Tip: Σχεδιάστε αρκετά κείμενα και δημιουργικά, πειραματιστείτε για να έχετε μια σαφή εικόνα αντίδρασης του κοινού.

 

Μην φοβάστε τα πειράματα, όλοι οι επαγγελματίες του χώρου πειραματίζονται.  Κανείς δεν είναι Θεός για να ξέρει το πως σκέφτεται και πως θα αντιδράσει το κοινό σε μία ανάρτηση.  Μην ξεχνάτε ότι η ψυχολογία του κοινό στο σύνολο και σε μονάδα, παίζει μέγιστο ρόλο στο πως αντιδρά.

Tip: Μην σας πιάσει πανικός αν το κοινό σας αντιδράσει αρνητικά σε μία ανάρτηση. Διαχειριστείτε το με ψυχραιμία και προσπαθήστε να αντιστρέψετε την άρνηση με υπομονή και ευγένεια. Τέλος συνεχίστε να πειραματίζεστε για να καταλάβετε αν όλη αυτή η κρίση είναι περιστασιακή.

 

  1. Ανάλυση των στοιχείων

Σκεφτείτε, να κάνετε αναρτήσεις στα social media και να μην έχετε εικόνα του τι γίνεται.  Δουλειά αρκετών ωρών θα πάει χαμένη.

Πως λοιπόν θα μπορέσετε να αναλύσετε τα δεδομένα; Οι επισκέπτες που κάνουν κλικ στο url προορισμού τι ακριβώς κάνουν; Τέλος, είναι το κοινό που ενδιαφέρει την επιχείρησή σας;

Ευτυχώς για όλους υπάρχουν πολλά εργαλεία (ακόμα και δωρεάν) που δίνουν αυτή την εικόνα.  Όπως για παράδειγμα το Google Analytics.

Είναι εργαλείο που δίνει σαφή εικόνα για την αντίδραση του κοινού στα social media και όχι μόνο.

Μια ομολογουμένως πλήρης πλατφόρμα παρακολούθησης και ανάλυσης δεδομένων.  Η Google δίνει λεπτομερή εικόνα της κίνησης της ιστοσελίδας σας.

  • Από που προέρχονται οι επισκέπτες
  • Ποια συσκευή χρησιμοποιούν
  • Ποιες ώρες επισκέπτονται το site
  • Ποιες σελίδες επισκέπτονται
  • Από ποιο κανάλι προέρχεται η επισκεψιμότητα
  • Ποιες αναρτήσεις φέρνουν πελάτες
  • Ποιες αναρτήσεις πάνε σε ολοκλήρωση πώλησης
  • Ποια προϊόντα ή υπηρεσίες πουλάνε περισσότερο

Όπως καταλαβαίνεται, είναι μια πλήρεις ανάλυση δεδομένων και σας παρέχει σαφή εικόνα του τι γίνεται εντός της ιστοσελίδας.

Tip: Για την πληρέστερη εικόνα ανάλυσης δεδομένων, μπορείτε να φτιάξετε δικού σας πίνακες αναφορών.  Έτσι με μια ματιά να έχετε την πλήρη εικόνα αποτελεσμάτων που χρειάζεται να παρακολουθείτε.

 

4. Βελτιστοποίηση

Όπως προαναφέραμε τα στοιχεία ανάλυσης είναι μία εικόνα που σας είναι χρήσιμη για να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα των κινήσεων της στρατηγικής σας. Υπάρχει όμως και κάτι άλλο πολύ σπουδαίο στα στοιχεία αυτά.  Οι ευκαιρίες βελτιστοποίησης του περιεχομένου ή του εικαστικού ή ακόμα και ολόκληρης της στόχευσης.

Δεν θα είναι η 1η φορά που κάποια ανάρτηση δεν «τραβάει» ενώ κάποια άλλη αποδίδει τα μέγιστα.  Εκεί λοιπόν γεννάται η ευκαιρία βελτιστοποίησης.  Τι είναι αυτό που κάνει τους επισκέπτες να αντιδρούν θετικότερα;  Τι έχετε αναρτήσει και οι επισκέπτες σχολιάζουν ή κοινοποιούν ή ακόμα επισκέπτονται και αγοράζουν από τη σελίδα σας;

Εκεί δώστε την κατάλληλη προσοχή, ίσως είναι η αρχή μιας σπουδαίας πορείας.

 

Προσοχή όμως, δεν πρέπει να αντιγράψετε την ανάρτηση και να την επαναλαμβάνετε με άλλο προορισμό ή με άλλο προϊόν.

 

Μπείτε στη φιλοσοφία της ανάρτησης.  Για παράδειγμα:

Έχετε κάνει μια ανάρτηση που αναφέρεστε σε μια καινούρια παραλαβή προϊόντων ή την δημιουργία νέας καινοτόμου υπηρεσίας.

Αυτό από μόνο του προκαλεί περιέργεια και το κοινό συνήθως πάει στο προορισμό που του έχετε.  Εκεί τώρα θα πρέπει να προσέξετε στα δεδομένα σας.

  • Πόσο χρόνο παραμένει στη σελίδα;
  • Τι κάνει μετά;
  • Έχετε σαφή κατεύθυνση προορισμού μετά από εκεί;
  • Δίνεται την ευκαιρία αν πάει να φύγει να του προσφέρεται κάτι δελεαστικό ώστε να το ξανασκεφτεί;
  • Επίσης, σε τι ποσοστό εγκαταλείπει την σελίδα προορισμού; Είναι ένα στοιχείο που θα μπορείτε να βγάλετε συμπεράσματα για το αν το κοινό εκείνο ενδιαφέρεται για το προϊόν πραγματικά ή απλά σερφάρει στο διαδίκτυο;

Οι αναρτήσεις και γενικά το περιεχόμενο θα πρέπει να βελτιστοποιείται ώστε να φέρει τα μέγιστα αποτελέσματα.

Αλλάξτε τίτλους, φράσεις, φωτογραφίες και παρακολουθήστε τις αλλαγές στη συμπεριφορά του κοινού σας. Δώστε στο κοινό σας κίνητρο (μια μικρή έκπτωση ή μια άλλη επιβράβευση) για να το δελεάσετε ώστε να πάει στη σελίδα προορισμού.

Χρειάζεται όμως υπομονή και επιμονή.

Το κοινό συνήθως δεν είναι δεκτικό στο να αγοράσει από εσάς με την πρώτη επίσκεψη.  Θα πρέπει να έρθει και να ξανάρθει, για να του κερδίσετε την εμπιστοσύνη και να αγοράσει τελικά από εσάς.

 

social media presents

 

Τι μπορείτε να αναρτάτε

Σχεδόν τα πάντα, αλλά με μέτρο και προγραμματισμό. Λαμβάνοντας φυσικά υπόψιν και το κανάλι που βρίσκεστε. Για παράδειγμα, άλλο περιεχόμενο χρειάζεται το Facebook και άλλο το Twitter, άλλο στυλ είναι το Instagram και άλλο το Tik Tok.

Αναλύστε στο κάθε κανάλι τον ανταγωνισμό, επιλέξτε επιτυχημένες σελίδες και παρακολουθήστε της.  Συνήθως αυτές οι σελίδες θα σας δώσουν κατεύθυνση στυλ και συχνότητας.  Αλλά προς θεού μην τους αντιγράψετε είναι πολύ πιθανό να βρείτε «τοίχο».

Η αντιγραφή θα είναι καταστροφική αφενός γιατί έχετε να κάνετε με σελίδα που έχει εκπαιδεύσει το κοινό της, σε αντίθεση με εσάς, αφετέρου δεν είναι νέα σελίδα, όπως η δική σας που θέλει διαφορετική μεταχείριση.

 

Ακολουθούν ορισμένες μορφές που πρέπει να αξιοποιήσετε:

  • Φωτογραφίες
  • Βίντεο
  • εικονογραφήσεις
  • Stop-motion
  • Ζωντανές ροές
  • Δημοσκοπήσεις

Με το περιεχόμενο, το όριο πραγματικά δεν υπάρχει.

 

 

Εργαλεία διαχείρισης και παρακολούθησης των social media για μικρές επιχειρήσεις

 

Google Analytics

 

  1. Google Analytics για Analytics

Όταν ρωτήθηκαν για τα εργαλεία που χρησιμοποιούν για την παρακολούθηση των μετρήσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το 75% των μικρών επιχειρήσεων είπε το Google Analytics.

 

 

  1. Canva for Graphic Design

Δεν έχετε τον προϋπολογισμό για να προσλάβετε γραφίστα; Μην ανησυχείτε.

Εδώ θα σας λύσει τα χέρια το Canva.com, ένα εργαλείο σχεδιασμού για… ας πούμε ερασιτέχνες, που το χρησιμοποιούν όμως και χιλιάδες επαγγελματίες του χώρου.

Αυτή η πλατφόρμα γραφιστικού σχεδιασμού προσφέρει χιλιάδες δωρεάν πρότυπα για όλα τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο. Η πλατφόρμα θα σας δώσει την ευκαιρία να δημιουργήσετε μια συνεπέστατη εικόνα για τα κοινωνικά δίκτυα.

Μπορείτε επίσης να βρείτε στοκ εικόνες και βίντεο που είναι δωρεάν για εμπορική και μη εμπορική χρήση.

Tip: Μην χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα αυτή για την δημιουργία λογοτύπου.  Είναι πολύ πιθανό να σας προκύψει σχέδιο που θα έχει χρησιμοποιηθεί 10άδες ή και χιλιάδες φορές ακόμα.

 

 

 

  1. Asana management

Το Asana είναι ένα εργαλείο διαχείρισης έργων που διευκολύνει τον προγραμματισμό μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

 

Με τη δωρεάν έκδοση, μπορείτε:
  • Ενσωματώστε το με 100+ εργαλεία, συμπεριλαμβανομένων των Slack, Google Calendar, Adobe, Canva, MailChimp.
  • Δημιουργήστε απεριόριστα έργα και εργασίες.
  • Προσθέστε ετικέτες σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιεχόμενο και πολλά άλλα για εύκολη ταξινόμηση.

 

Με όλες αυτές τις δυνατότητες, μπορείτε να προγραμματίσετε το περιεχόμενό που θέλετε να αναρτήσετε για έναν ολόκληρο το μήνα και να δημιουργήσετε τις απαιτούμενες εργασίες που θα πρέπει να προηγηθούν ανά ημέρα ή ακόμα και ανά συνεργάτη (σε περίπτωση που έχετε μια μικρή ομάδα).

Η ανάπτυξη της παρουσίας σας στα social media ως μικρή επιχείρηση είναι μια συναρπαστική στιγμή. Χρησιμοποιήστε αυτά τα εργαλεία για να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα αρκετά καλό αποτέλεσμα και να βελτιώσετε τη φήμη σας στα social media.

Να είστε σίγουροι ότι η προγραμματισμένη και προσεγμένη παρουσία στα social media, φέρνει αποτελέσματα.

Αν παρόλα αυτά δεν βλέπεται βελτίωση ή δεν έχετε το χρόνο να ασχοληθείτε με τα social media της επιχείρησή σας, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα, για να βρούμε μια ιδανική λύση στο πρόβλημα.





    Συμπληρώστε τον Αριθμό στο παρακάτω Πεδίο 37 − = 35

     

     

    Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας

    Είμαι ο Μανώλης Γιαλούρης, ασχολούμαι εδώ και 30 χρόνια με την Διαφήμιση και την επικοινωνία επιχειρήσεων & προσώπων με εκατοντάδες πελάτες στο portfolio μου.

    close
    Γεια σας!
    Είναι χαρά μας να σας γνωρίζουμε.

    Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε μήνα.

    Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    − 6 = 3