Υπηρεσίες Οργάνωσης Μάρκετινγκ για μικρές επιχειρήσεις (Update 2023_12)

Στα 30 περίπου χρόνια που ασχολούμαι με την προώθηση επιχειρήσεων και προσώπων, έχω ακούσει ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων αμέτρητες φορές  να λένε μία από τις παρακάτω φράσεις:

  1. Δεν έχω χρήματα να επενδύσω στην διαφήμιση.
  2. Δεν μπορώ να κάνω ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πρόγραμμα.
  3. Τα κόστη για εμένα είναι απαγορευτικά.

Ευλόγως λοιπόν όταν ακούω μία από τις συγκεκριμένες φράσεις ρωτάω, δηλαδή πόσα χρήματα σας είπαν ότι χρειάζεστε για επικοινωνία;

Οι απαντήσεις που παίρνω κάθε φορά ποικίλουν, αλλά ένα είναι σίγουρο, ότι με το συνολικό κόστος που ακούω έχουν ένα δίκιο.

Δεν μπορείς να κοστολογείς το πρόγραμμα προώθησης μιας επιχείρησης που λειτουργεί για να απασχολεί την οικογένεια και ο τζίρος της είναι πολύ έως πάρα πολύ χαμηλός, σαν να απευθύνεσαι σε τραπεζίτη.  Με αυτό το τρόπο είναι σαν να θες να τον καταδικάσεις στην αφάνεια και εν συνεχεία στο κλείσιμο, Έλεος!

Βέβαια, μέσα σε αυτούς τους επιχειρηματίες υπάρχουν και εξαιρέσεις, που ζητούν τον ουρανό με τ’ άστρα και περιμένουν να το κάνεις με ευγενική χορηγία.  Δεν θα ασχοληθώ όμως με αυτούς που άλλωστε είναι μια μικρή μειοψηφία, αλλά με την πλειοψηφία που αντιλαμβάνεται ότι όποιος δουλεύει γι’ αυτούς πρέπει και να αμείβετε.

 

Πόσο κοστίζει η επικοινωνία σε μια επιχείρηση;

Πόσο τελικά κοστίζει η προώθηση της επιχείρησής μου;

Εδώ θέλει προσοχή γιατί γίνονται πολλές παρανοήσεις. 

Ας γνωρίζουμε όμως ότι, κανένα πρόγραμμα επικοινωνίας δεν είναι το ίδιο με ένα άλλο και κανένα πρόγραμμα επικοινωνίας δεν έχει την ίδια βαρύτητα με κάποιο άλλο.

Σας δίνω ένα παράδειγμα: Επιχείρηση με υπηρεσίες ξένων γλωσσών σε μια γειτονιά της Αθήνας που στοχεύει στα γύρω σχολικά συγκροτήματα. Ενδιαφέρεται για παιδιά ηλικίας κάτω των 16 ετών.

Ας δούμε λοιπόν τα δεδομένα αυτής της επιχείρησης:

  • Δεδομένο 1:  Τα παιδιά είναι πολύ μικρής ηλικίας, άρα δεν γίνεται να πάνε πολύ μακριά.
  • Δεδομένο 2: Το κόστος μαθημάτων ενός τέτοιου φροντιστηρίου είναι χαμηλό έως μέσο.  Πείτε γιατί ο ιδιοκτήτης προσπαθεί να έχει χαμηλά τα κοστολόγια για να διατηρήσει την πελατεία του ή ακόμα ότι, ο ανταγωνισμός από τα ας υποθέσουμε, δύο φροντιστήρια στην ακτίνα δράσης του είναι μεγάλος κλπ.
  • Δεδομένο 3: Στις ηλικίες στόχος δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια ώστε να διευρύνεις την ακτίνα δράσης για τους λόγους που προανέφερα.
  • Δεδομένο 4: Η συνολική δαπάνη που μπορεί να διαθέσει για την προβολή της επιχείρησης είναι περιορισμένη

Άρα, το πρόγραμμα επικοινωνίας θα πρέπει να προσαρμοστεί σε πολύ συγκεκριμένες εργασίες. Οπότε το κόστος λογικά πρέπει να είναι σε χαμηλά επίπεδα.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με ένα κομμωτήριο, με ένα παιδότοπο ή με ένα κατάστημα επιδιόρθωσης ενδυμάτων και άλλα πολλά επαγγέλματα που στοχεύουν τοπικά.

Τα προγράμματα επικοινωνίας – μάρκετινγκ σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είναι περιορισμένα και πρέπει φυσικά να είναι περιορισμένη και η τιμή.

Παρακάτω θα αναλύσω τι εννοώ, και πως στην εταιρεία μας επιτυγχάνουμε χαμηλές χρεώσεις για τους πελάτες μας.

 

Τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις το μάρκετινγκ στην επιχείρησή σου

Τι χρειάζεται μια μικρή επιχείρηση για να αρχίσει να χτίζει το επικοινωνιακό της προφίλ και να αναπτύξει την φίρμα της ή το προϊόν της;

 

Με απλά λόγια…

 

  1. Πλάνο Στρατηγικής

Αυτό είναι το εργαλείο που πρέπει να αναζητήσει ένας ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης,  Χωρίς αυτό δεν κάνουμε ΤΙΠΟΤΑ.

Είναι το πλάνο που μας οδηγεί στο τι κάνουμε, πως το κάνουμε και τι πρέπει να παρακολουθούμε σε σχέση με τους στόχους που έχουμε θέσει.

 

  1. Ημερολόγιο εργασιών

Γιατί χρειάζεται; Γιατί ότι γίνεται στην επικοινωνία και το μάρκετινγκ γίνεται κάτω από συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν.

Παράδειγμα: όταν η στρατηγική μας είναι να αναπτύξουμε Content ώστε να προσελκύσουμε νέους επισκέπτες στο site μας δεν γίνεται να αναρτούμε στη τύχη.

Θέλει συγκεκριμένες κινήσεις ώστε να εκπαιδευτεί το κοινό μας.  Όταν λοιπόν αυτό συμβεί (η εκπαίδευση) τότε το κοινό περιμένει συγκεκριμένα πράγματα από εμάς.

Επίσης, όταν αναπτύσσουμε στρατηγική περιεχομένου, ποτέ δεν γράφουμε για όποιο θέμα θέλουμε αλλά, υπάρχει μια λογική συνέχεια που συνδέει το ένα άρθρο με το άλλο.

Ακόμα πρέπει να γνωρίζουμε όλο το πλάνο του μήνα για τις αναρτήσεις μας στα κοινωνικά δίκτυα.  Ο λόγος είναι απλός, με αυτό το τρόπο το ένα ποστ δένει με το άλλο και η προώθηση υπηρεσιών ή προϊόντων γίνεται ομαλά και κατανοητά. Δίνοντας μια επαγγελματική εικόνα που μπορεί να εμπνεύσει τον υποψήφιο πελάτη.

Τα επικοινωνιακά μηνύματα που περνάει μια επιχείρηση είναι το παν!

 

Η επικοινωνία στην επιχείρηση είναι το Α και το Ω

 

 

  1. Πλατφόρμα αυτοματοποίησης των εργασιών

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα ενός ιδιοκτήτη μικρής επιχείρησης είναι ο χρόνος, πως για παράδειγμα θα παρατάει τα πάντα στην επιχείρησή του και θα ασχολείται με τις αναρτήσεις στα social media ή με το mail marketing της επιχείρησης.

Με αυτές τις πλατφόρμες που αναφέρομε λύνεται το παραπάνω πρόβλημα.  Ο ιδιοκτήτης ή κάποιος από την επιχείρηση μπορεί να εκπαιδευτεί στα εργαλεία αυτά για 1 έως 2 ώρες, και να τα χειρίζεται μόνος του.

Φτάνει λοιπόν στο επίπεδο για να αναρτήσει τα ποστ της εβδομάδας, να ασχολείται το πολύ 1-2 ώρες.  Έτσι ο χρόνος που δίνει είναι ελάχιστος μπροστά στα οφέλη της προώθησης της επιχείρησής του.

Προσέξτε εδώ, ήδη σας έβγαλα ένα ακόμα έξοδο που θα είχατε αν βάζετε μια εταιρεία να κάνει κάτι τέτοιο.  Το κόστος αυτό μπορεί να ξεκινάει από τα 1.500 και να φτάνει όπου μπορεί να φανταστεί κάποιος σε ετήσια βάση.  Μόνο για την δημιουργία και την ανάρτηση στα social media.

 

Ζητήστε μας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες στόχου!

 

  1. Αρχικό επαγγελματικό setup

Αυτό είναι απαραίτητο βήμα ώστε να υπάρχει επαγγελματική εικόνα επικοινωνίας.  Το αρχικό στήσιμο δηλαδή που πάνω εκεί θα χτιστεί όλο το προφίλ επικοινωνίας – μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Αυτά είναι τα βασικά βήματα προετοιμασίας ενός πλάνου επικοινωνίας σε μικρές επιχειρήσεις.

Άρα αυτό που χρειάζεσαι από ένα σύμβουλο επικοινωνίας – μάρκετινγκ είναι,

  • Στρατηγικό πλάνο
  • Εργασίες που πρέπει να γίνουν κατά προτεραιότητα
  • Προγραμματισμός και τέλος
  • Αξιολόγηση αποτελεσμάτων και διορθωτικές κινήσεις

 

Συχνές ερωτήσεις για την επικοινωνία και τις τιμές

 

Συχνές Ερωτήσεις

Μπορούν να χωριστούν οι υπηρεσίες μάρκετινγκ και επικοινωνίας ώστε να έχουμε σαφή εικόνα εργασιών και κόστους;

Φυσικά και μπορούν και είναι το ποιο ειλικρινές θα έλεγα.

 

Τα προγράμματα που θα πρέπει να μάθω χρειάζονται ειδικές γνώσεις;

Όχι φυσικά, Τα σχέδια (που αυτό θα ήταν το ποιο δύσκολο) θα σας τα έχουμε προετοιμάσει ώστε να χρειαστεί μόνο η εισαγωγή κάποιων επίκαιρων φωτογραφιών από εσάς. Κατά τ’ άλλα τα προγράμματα είναι απλά ώστε να μπορεί και ένας αρχάριος να τα χειριστεί.

Ακόμα σας επισημαίνω ότι τα προγράμματα που χρειάζονται κάποιες γνώσεις για να έχει η επιχείρηση την ολοκληρωμένη εικόνα και πάλι θα είναι έτοιμα προς χρήση και παρακολούθηση από τους ειδικούς της εταιρείας μας. Άρα εσείς δεν έχετε να κάνετε κάτι.

 

Χρειάζεται να αφιερώσω πολύ χρόνο για τις κινήσεις που απαιτούνται;

Λογικά δεν πρέπει να πάρουν πάνω από 2-3 ώρες την εβδομάδα.  Εκτός και αν θέλετε εσείς να ασχολείστε περισσότερο.

 

Έχω κάποια άλλη υποχρέωση οικονομική ή άλλη, μετά και την έναρξη της συνεργασίας;

Πέραν το συμφωνηθέντων όχι.

 

Έχω βγάλει το πλάνο μου, μπορώ να αγοράσω επιμέρους υπηρεσίες που χρειάζομαι ή θα πρέπει να πάρω πακέτο υπηρεσιών;

Εννοείτε ότι μπορείτε να αγοράσετε επιμέρους υπηρεσίες με βάση τις ανάγκες σας.

 

Ξεκίνησα τις εργασίες αλλά κάτι δεν πάει καλά και δεν γνωρίζω πως να το διορθώσω.  Μπορώ να σας προσλάβω για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να συζητήσουμε το πρόβλημα και να μας δώσετε τι λύση;

Φυσικά, μπορείτε να μας προσλάβετε για το χρονικό διάστημα που θέλετε, με μια ωριαία αποζημίωση όπως φαίνεται και στις υπηρεσίες μας.

 

Ζητήστε μας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες στόχου

 

Αυτό κάναμε στην Grey and Orange

Επιμερίσαμε τις υπηρεσίες και μαθαίνουμε στους πελάτες μας πως να χειριστούν τις εργασίες που επιβάλλονται από το πλάνο στρατηγικής.

Αποτέλεσμα, ο πελάτης μας μπορεί να ανταπεξέλθει και να ενεργεί με βάση το πλάνο του συμπιέζοντας ταυτόχρονα το κόστος υπηρεσίας.

Επιπλέον, δίνουμε την δυνατότητα συμβουλευτικής στους επιχειρηματίες χρεώνοντας μία ωριαία αποζημίωση.  Έτσι, ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης γνωρίζει εξ αρχής ότι έχει τους συμβούλους του άμεσα, όταν εκείνος πραγματικά τους χρειάζεται.  Χωρίς να χρεώνεται με μηνιαία συνδρομητικά κόστη ή οποιαδήποτε άλλης μορφής χρέωση.

Αυτό κατά την γνώμη μου θα πρέπει να επικρατήσει στις πολύ μικρές & μικρές επιχειρηματικές οντότητες.  Έτσι έχουν την ευκαιρία για να αναπτύξουν το πελατολόγιό τους και φυσικά το τζίρο τους.

Αυτή είναι η ΛΥΣΗ στο πρόβλημα κόστους της ανάπτυξης μιας μικρής επιχείρησης!

 

Φιλικά

Μανώλης Γιαλούρης

 

ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟΡΙΕΣ; ΖΗΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Συμπληρώστε τη φόρμα και τα ερωτήματά σας

 

    Please prove you are human by selecting the tree.

    Γεια σας!
    Είναι χαρά μας να σας γνωρίζουμε.

    Εγγραφείτε για να λαμβάνετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα εισερχόμενά σας, κάθε μήνα.

    Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.

    Leave a Reply