Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το SEO (;)
Είναι πλέον πραγματικότητα, όχι στο μέλλον αλλά συμβαίνει ΤΩΡΑ, η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει τα πάνω κάτω στο searching των χρηστών, αφού παρακολουθεί και προτείνει περιεχόμενο το οποίο είναι εξαιρετικά ποιοτικό, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες στο χρήστη.
Αυτό θα συνεχίσει να αναβαθμίζεται και να εξελίσσεται συνεχώς!
Μάχη ανάμεσα σε Google και Microsoft
Είναι γνωστό ότι η Google έχει κάνει πολλά βήματα μέχρι τώρα στο θέμα αυτό. Περιμένουμε λοιπόν τα επόμενα βήματα που όπως ανακοινώθηκε δεν θα πάρουν και πολύ χρόνο. Ήδη γράφοντας αυτό το άρθρο περιμένουμε την συνέντευξη τύπου που θα φέρει την ανακοίνωση της ενσωμάτωσης Bot τεχνητής νοημοσύνης στη Google για εικόνες και βίντεο.
Βήμα που το επίσπευσε, καθώς ήταν προγραμματισμένο να ανακοινωθεί και να ενσωματωθεί αργότερα. Αλλά λόγω της κίνησης της Microsoft αναγκάστηκε να απαντήσει για να μην χάσει περισσότερο έδαφος από την πρωτιά που κατέχει εδώ και χρόνια.
Οπότε θα μου πείτε, και τώρα τι γίνεται, καταστρεφόμαστε; Ότι κάναμε όλα αυτά τα χρόνια πάνε περίπατο και εκεί που με πολύ κόπο και κόστος φτάσαμε, θα χαθεί;
Ψυχραιμία, η απάντηση δεν είναι μονολεκτική.
Η εικόνα των ιστοσελίδων που έχουμε σήμερα απέναντι στη τεχνητή νοημοσύνη
Η Βελτιστοποίηση το SEO, δηλαδή μιας ιστοσελίδας, δεν χάνεται παρά μόνο στην περίπτωση που έχει χρησιμοποιηθεί black hat κατά το παρελθόν, αυτό γινόταν πάντα, η προσπάθεια δηλαδή των μηχανών αναζήτησης να απομονώσουν τις ιστοσελίδες με Black Hat Seo, απλά τώρα θα γίνει σε πολύ γρηγορότερους ρυθμούς.
Αναφέρομαι φυσικά, για τις ιστοσελίδες εκείνες που τις έχουν γεμίσει με 150 φορές μια λέξη κλειδί, νομίζοντας ότι έτσι ξεγελάνε τα bots της Google. Για να λέμε την αλήθεια όμως, υπήρχαν χρόνια που όντως τα ξεγέλαγαν.
Και, για να μην βάζω τους πάντες (επιχειρηματίες) σε ένα τσουβάλι, αρκετοί την πάτησαν αγνοώντας τους κινδύνους και πιστεύοντας κάποιον «εξυπνάκια» που τους έταζε λαγούς με πετραχείλια εντός μιας εβδομάδας ή ενός μήνα. Φυσικά το αποτέλεσμα το έπαιρναν και τώρα είναι αναγκασμένοι να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα κατάματα.
Αυτές οι ιστοσελίδες είναι χαμένες από χέρι. Η αναζήτηση και ο τρόπος που μας δίνει το περιεχόμενο μια μηχανή αναζήτησης όπως η Google, έχει αλλάξει πολύ. Οι παράγοντες επιλογής κατάταξης έχουν πολλαπλασιαστεί και τώρα γίνονται ακόμα ποιο σύνθετοι.
Τέλος οι επαναλήψεις για να καταγράψουν τα Bots
Η αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη δεν αντιδρά στις επαναλαμβανόμενες λέξεις αλλά στο νόημα και τον τρόπο γραφής ενός άρθρου. Η λογική να φτιάχνονται κείμενα αποκλειστικά για μηχανές και όχι για ανθρώπους, πέρασε ανεπιστρεπτί.
Πρέπει, να αναδιοργανωθούν (προλαβαίνουν) και να αλλάξουν γραμμή πλεύσης προκειμένου να αντέξουν στον νέο τεχνολογικό κύμα και κυρίως στον νέο ανταγωνισμό που δημιουργείται.
Όσοι λοιπόν άθελά σας ή μη, δεν το εξετάζω, βγήκατε με αυτό το τρόπο στις πρώτες σελίδες ή και πρώτες θέσεις ακόμα, πρέπει άμεσα να σκεφτείτε να αναθεωρήσετε. Ενημερώστε έναν ειδικό στο SEO για να ελέγξει την ιστοσελίδα σας προκειμένου να ξέρετε από πρώτο χέρι τι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν, πόσος χρόνος θα χρειαστεί και πόσο θα σας στοιχίσει.
Το κόστος ελέγχου είναι χαμηλό και θα σας δώσει χρήσιμη πληροφορία ώστε να ετοιμάσετε τη νέα σας στρατηγική και να είστε παρόντες στις αλλαγές που έρχονται.
Τι γίνεται με τεχνικές White Hat SEO θα είναι ψηλά στο ranking;
Εδώ χρειάζεται εξέλιξη του περιεχομένου κείμενα, φωτογραφίες ακόμα και βίντεο που έχουν χρησιμοποιηθεί.
Αφενός να είναι ποιοτικό και κυρίως χρήσιμο περιεχόμενο για το χρήστη, αφετέρου να διαθέτουν τα χαρακτηριστικά εκείνα (στον κώδικα) που θα ενημερώνει κατά ένα τρόπο τα bots τις τεχνητής νοημοσύνης να το διαβάσουν.
Είναι ανώφελο να πιστεύει κανείς ότι κάνοντας μια φορά βελτιστοποίηση και έχει ικανοποιητική θέση στο ranking έχει «καθαρίσει».
Αυτό καλό θα είναι να μην το σκέφτεστε καν. Το SEO είναι μια συνεχής διαδικασία που αν σταματήσει αργά ή γρήγορα το site σας θα πάρει την κατηφόρα.
Γι’ αυτό εμείς εδώ προτρέπουμε τις επιχειρήσεις να έχουν μια ετήσια στρατηγική SEO προκειμένου να βελτιώνουν την ιστοσελίδα τους συνεχώς.
Θα μου πείτε, ναι αλλά το κόστος βελτιστοποίησης δεν είναι ακριβό;
Εξαρτάται, πως το βλέπει κανείς. Είναι ακριβό για την επιχείρηση που θέλει να διευρύνει την πελατεία της και να αποκομίσει περισσότερα κέρδη; Σαφώς και όχι. Βέβαια όλα αυτά σε κάποιο λογικό πλαίσιο.
Άλλωστε μαζί με τον ειδικό που θα επιλέξετε γι’ αυτό το σκοπό, Θα σας ενημερώσει και θα ορίσετε το ετήσιο budget σας με βάση τα κέρδη, έτσι ώστε να μπορέσετε σταδιακά να αυξάνετε την ένταση. Όσο ανεβαίνουν τα κέρδη τόσο αυξάνετε ένταση.
Αν πάλι δεν μπορείτε να πληρώνεται μια εταιρεία σε μηνιαία βάση προκειμένου να έχει αυτό το κομμάτι, μπορείτε να εκπαιδευτείτε σε κάποια κομμάτια της εργασίας και να τα κάνετε μόνοι σας.
Σε αρκετές περιπτώσεις έχουμε αναλάβει το ρόλο του εκπαιδευτή-συμβούλου. Μαθαίνουμε σε πελάτες πως να κάνουν μόνοι τους ορισμένα κομμάτια της βελτιστοποίησης (που δεν είναι προγραμματιστικά). Γλυτώνοντας έτσι κόστος και πληρώνοντας συγκριτικά ένα λογικό ποσό εκπαίδευσης εφάπαξ, που αντέχουν.
Σας ενδιαφέρει να προσλάβετε σύμβουλο για να σας βοηθήσει και να σας συμβουλέψει πως αλλάζετε τι; κάντε κλικ εδώ!
Πως αλλάζει το searching από εδώ και πέρα
Σε μια ερώτηση που κάναμε στο Bot τεχνητής νοημοσύνης πήραμε την εξής απάντηση:
Συμβάλει η τεχνητή νοημοσύνη στο searching των χρηστών στη google και μέχρι ποιου βαθμού;
-
Ναι, η τεχνητή νοημοσύνη συμβάλλει στο searching των χρηστών στη Google μέσω της χρήσης τεχνικών όπως το machine learning, και οι αλγόριθμοι σεταρίσματος που βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα και την συμπεριφορά της αναζήτησης. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη δεν αναλαμβάνει την συνολική ευθύνη για τα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά βοηθάει στη βελτίωσή τους.
Οπότε πλέον βλέπετε ότι οι κινήσεις ολικής βελτίωσης περιεχομένου τουλάχιστον σε επίπεδο On page είναι επιβεβλημένες. Καλό θα είναι να βρίσκεται στρατηγικά μέσα στο πλάνο σας.
Επίσης, προτείνω να έχετε κατά νου ότι, και το Off Page SEO δίνει αποτελέσματα καθώς από εκεί εξαρτάται και η επισκεψιμότητα και τα κλικ προς την ιστοσελίδα σας.
Όλα όμως θα πρέπει να γίνουν με στρατηγική και κυρίως, προσοχή στις λεπτομέρειες, εκεί πάντα κρύβονται και οι μεγάλες εκπλήξεις.
Αποφασίσατε ότι χρειάζεστε ειδικό για να σας καθορίσει την στρατηγική και να σας εξελίξει το ήδη υπάρχον site σας κάντε κλικ εδώ!
Εν κατακλείδι
Μπορεί κάποιος να πει, ότι το SEO – Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας αλλάζει άρδην, καθώς οι εξελίξεις στην τεχνολογία τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.
Εξελίξεις που θα αναδείξουν νέους παίκτες στην αγορά. Παίκτες οι οποίοι έχουν την διάθεση να αλλάξουν τον τρόπο που αντιμετωπίζουν το SEO και το ψηφιακό μάρκετινγκ γενικότερα.
Άλλωστε τα κοστολόγια δεν είναι απαγορευτικά και δικαιολογίες πια δεν υπάρχουν.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Είμαι ο Μανώλης Γιαλούρης και ασχολούμαι με την Διαφήμιση και το Μάρκετινγκ 30 χρόνια. Θα χαρώ πολύ, μαζί με την ομάδα μου, να σας βοηθήσουμε να περάσετε στην νέα εποχή του ψηφιακού μάρκετινγκ και της ηλεκτρονικής διαφήμισης.